Twee gewonden bij ongeval auto tussen de bomen A28 't Harde - Wezep

Op de A28 tussen 't Harde en Wezep zijn maandagavond een man en een vrouw gewond geraakt bij een eenzijdig ongeval. Omstreeks tien voor half negen kwam de auto met de wielen in de middenberm terecht. De bestuurder of bestuurster van het voertuig is - gezien de sporen op het wegdek - gaan overcorrigeren waarna de auto rechts van de weg in de buitenberm terecht kwam. Voordat de auto de buitenberm in vloog is het voertuig op de vluchtstrook al op z'n zijkant terecht gekomen. Vermoedelijk is de auto ook nog een of meerdere keren over de kop geslagen voordat het tussen de bomen tot stilstand kwam. Naast de politie en ambulance werd ook de brandweer van Elburg opgeroepen. Voor aankomst van de brandweer waren beide inzittenden al uit het voertuig. De brandweer heeft enkele bomen weggezaagd zodat de berger van bergingsbedrijf Stouwdam sneller zijn werk kon doen.

Beide inzittenden zijn per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De vrouw zou er het slechtst aan toe zijn geweest. Ze is met spoed overgebracht naar Zwolle. Vanwege het ongeval was de rechterrijstrook enige tijd afgesloten voor het verkeer. Gezien het tijdstip en het geringe verkeersaanbod ontstond er nauwelijks vertraging.

Locatie 1 reactie 4.065x

Reactie (1)

Hans ReitsmaDinsdag 30 juli 2019 – 07:57
Stefan,
Los van het feit dat een ongeval altijd triest is en dat die dus ook emoties oproepen blijft wel de vraag hangen waarom dit ongeluk gebeurde?
Zeker na het zien van foto 13 vraag je je toch af waarom je in de middenberm bent terecht gekomen? Het is nou niet zo dat er geen ruimte is?
Ik weet dat je hier vaak over bericht maar bij mijn weten het nauwelijks over de oorzaken hebt. Tevens rept Rijkswaterstaat hier te weinig over. Maar hou aub een open discussie op gang over wat zinnig is. Gaan al die mensen die nu in de berm rijden dan minder ongelukken maken?
Blijf vooral rapporteren over dit soort zaken!
Met vriendelijke groet
Reactie van Stefan Verkerk:
Ik heb geen oorzaak gehoord bij dit ongeval, dus dan kan ik er ook niet over berichten. In sommige gevallen hoor ik wel wat mogelijk de oorzaak is, maar dan is het voor de politie bijvoorbeeld niet feitelijk vast te stellen dat het ook zo gegaan is. Ook dan bericht ik er niet over, terwijl er wel een vermoeden bestaat. Pas als het duidelijk bevestigd is door de bestuurder of als er sprake is van betrokkenheid van een andere partij, dan kan ik er objectief over berichten.

Meer recent nieuws van op 't Harde:

Metershoge vlammen verwoesten bedrijfsbus op parkeerplaats A28 't Harde
Bijzondere berging op de A28 tussen 't Harde en Wezep: auto tientallen meters van de weg na eenzijdig ongeval
Dode (28) en zwaargewonde (20) bij zeer ernstig ongeval N309 Eperweg 't Harde