Afvalbrandje op veldje bij Slash in Wezep

Dinsdag 27 december 2011 - 9 reacties - 1292x bekeken - Categorie: Hulpdiensten, branden
 
De jaarwisseling komt er weer aan en daarmee neemt ook het aantal buitenbrandjes weer toe. Zo ook vanavond, toen de brandweer van Hattemerbroek werd opgeroepen om een buitenbrandje op het welbekende hangveldje achter Slash bij de Stationsweg in Wezep te blussen. De politie constateerde dat er tegen de regels in een afvalverbranding was en daarop werd de brandweer gebeld. Deze heeft de ingegraven bak met brandend afval gedoofd, waarna de gemeente ter plaatse zou komen om het oud vuil op te halen.

De verwachting voor de jaarwisseling is, dat in tegenstelling tot afgelopen jaren er meer incidenten zullen zijn. Door het warmere weer zijn meer personen geneigd om naar buiten te gaan, terwijl afgelopen jaren relatief gezien rustig waren wat waarschijnlijk komt door de kou.

Noot: enkele omstanders verzochten na het blussen van de brand om onherkenbaar gemaakt te worden. Aangezien voor mij niet mogelijk is om de juiste personen uit die groep te pikken heb ik alle personen onherkenbaar gemaakt.

Bekijk de foto's Bekijk alle foto's, klik hier!

Foto



Op de kaart

Meer locaties...


Reacties

Upload je eigen avatar bij Gravatar.com
Benny van de Werfhorst schreef op woensdag 28 december 2011 om 00.47u:
Hoi Stefan,

In dit geval ben je niets verplicht, om personen onherkenbaar te maken.

Persoonlijk, was ik niet op 't verzoek in gegaan.

Is volgens mij gewoon openbaarterrein. Mensen die niet op de (hebben wat te verbergen...) foto willen, moeten zich daar gewoon niet begeven.

Benny
Upload je eigen avatar bij Gravatar.com
R schreef op woensdag 28 december 2011 om 01.41u:
Onzin, ''die hebben wat te verbergen''.

Niet iedereen wil met z'n blije bakkes in de krant staan of op internet. Dat is gewoon een vorm van privacy..

Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan een paar foto's Benny.
Upload je eigen avatar bij Gravatar.com
gerrit schreef op woensdag 28 december 2011 om 11.08u:
R en toch ben ik het niet helemaal eens met je.zie foto 2 .een duidelijke foto van een persoon die duidelijk wel op de foto wilde dus dan zeg ik oke jij maar in beeld.als deze personen privacy wilde was hij zeker niet zo voor de fotograaf gaan zitten.
Upload je eigen avatar bij Gravatar.com
Benny van de Werfhorst schreef op woensdag 28 december 2011 om 11.56u:
R,

Het heeft er niets mee te maken, of een persoon op openbaarterrein wel of niet op de foto wil. Het is openbaarterrein en de fotograaf bevindt zich niet op privé-terrein.

Dus je kunt dit gewoon zien als een stukje coulance uit de richting van stefan, dat hij de gezichten onherkenbaar maakt.

En portretrecht wordt bijna altijd in dit geval verworpen. Men dient een heel redelijk belang erbij te hebben, om zich te beroepen op z'n portretrecht. Dat belang moet echt heel redelijk zijn, en dat is het niet gauw; in ieder geval niet in dit geval.

Persoonlijk had ik ze niet onherkenbaar gemaakt. Gewoon om het simpele feit, omdat als ik (ik doe geen 112 fotografie!) daar kom ik gewoon mijn werk doe, en meer niet. Wie daar dan op zo'n moment staat kan gewoon uit de richting van mijn camera blijven of simpelweg weg gaan, als men niet op de foto wil. Ja, of vragen aan de fotograaf...

Maar ik denk, dat ik dit geval wel snap waarom stefan de gezichten onherkenbaar heeft gemaakt...

R, en het kan toch ook onder eigen naam...?

Benny

Reactie Stefan:
Ach ja je weet soms niet wat omstanders wel of niet doen ;-) en voorzichtigheid is dan soms wel zo verstandig! :-)
Upload je eigen avatar bij Gravatar.com
Benny van de Werfhorst schreef op woensdag 28 december 2011 om 12.12u:
Stefan,

Ik begrijp hem...

Ben
Upload je eigen avatar bij Gravatar.com
gerrit schreef op woensdag 28 december 2011 om 12.49u:
die gasten natuurlik wel de kosten laten betalen voor het uitrukken van de brandweer
Upload je eigen avatar bij Gravatar.com
herman schreef op woensdag 28 december 2011 om 12.49u:
@stefan

Netjes van je dat je de jeugd onherkenbaar hebt gemaakt. Ik woon er in dd buurt dn heb er nog dven bij staan praten, toch vriendelijke jongens die verdr ook geen kant opkunnen in wezep.. Omdat slash niet meer voor 18+ is en je de jeugd toch niet doordeweeks in het cafe wilt hebben? Waar ze na komst van pol en brandweer wel na uit moesten wijken.. Ik vind de reactie vsn benny dan ook jammer want wat is de meer waarde als je ze kunt herkennen? Dat hun imago na de kloten gaat? Jos de wijkagent was het er toch mee eens dat dat niet nodig was en de gemeente hier wat aan moest doen om ergere incidenten te voorkomen.. Zoals Wezep alwel gewend is!!

Grtjs Herman. Fijne jaarwisseling.
Upload je eigen avatar bij Gravatar.com
Benny van de Werfhorst schreef op woensdag 28 december 2011 om 22.17u:
Herman,

Wie zegt, dat dat geen vriendelijke jongens zijn? Ik niet.

Het gaat mij niet om de meerwaarde van het herkennen van personen, maar wel om het feit dat als iemand gewoon zijn werk doet, er soms -ik zeg niet dat dat hier gebeurd is- personen zijn die dat op behoorlijke dreigende wijze kenbaar kunnen maken dat ze niet op de foto willen. Bij mij ben je dan aan het verkeerde adres. Fatsoenlijk vragen levert meer op...

Zo ook eens jaren geleden bij een oudjaars-vuur waar ik flink bedreigt werd door enkele dronken malloten, terwijl ik daar gewoon in opdracht mijn werk kom doen; niet meer of minder. Dat pik ik niet, en dan heeft men ook een slechte aan mij. Ik respecteer iedereen, die mij ook respecteert. Wil men niet op de foto en men overlegt dat fatoenlijk met mij, dan houd ik daar zeker rekening mee. Maar niet in het geval van bedreigende taal en waarbij ook nog de bierflessen om je oren vliegen...

Bovenstaande was overigens niet in de gemeente Oldebroek.

Ik zeg niet, dat bovenstaande hier het geval was, maar ik geef er wel mee aan, waarom ik daar tegenwoordig "minder" makkelijk mee om ga. Is puur een respect kwestie tussen onderling.

Benny
Upload je eigen avatar bij Gravatar.com
R schreef op dinsdag 03 januari 2012 om 16.47u:
@Benny

Volgens mij was je er niet bij. Ik heb zelf persoonlijk eventjes aan Stefan verzocht om mij onherkenbaar te maken. Er is geen dreigement aan te pas gekomen. Overigens kun je wel zo stoer zeggen van; ''dan ben je aan het verkeerde adres''. Maar dat is simpel zeggen als je de personen in kwestie niet kent maar achter je computer zit.


@gerrit

Klopt, deze persoon zou vast ook niet hebben verzocht om onherkenbaar gemaakt te worden. maar zoals stefan al aangeeft in een noot:

'' Noot: enkele omstanders verzochten na het blussen van de brand om onherkenbaar gemaakt te worden. Aangezien voor mij niet mogelijk is om de juiste personen uit die groep te pikken heb ik alle personen onherkenbaar gemaakt. ''

Lijkt me vrij duidelijk.


Plaats een reactie

Naam:
E-mail adres*:
Bericht:

Avatar integratie via Gravatar.com

Bij het gebruik van een schuilnaam of anonieme naam kan de reactie verwijderd worden. Als je iets te verbergen hebt dan heb ik liever dat je niet reageert.

Welk woordje is in deze zin onderstreept?