Nieuwsarchief –
Met de komst van de tijdelijke matrixborden bij het viaduct van de Hanzelijn is een extra stukje beveiliging toegevoegd, maar naar verluidt blijft het afsluiten van de complete verbindingsboog nog standaard protocol. Pas als een weginspecteur ter plaatse is gekomen bij het incident en kan bevestigen of de linker- of rechterrijstrook verderop in de verbindingsboog veilig vrijgegeven kan worden, kan bij een langdurig incident de complete afsluiting van de verbindingsboog omgezet worden in een gedeeltelijke rijbaan- of rijstrookafsluiting.
Bij het incident van afgelopen woensdagavond werd echter na het schouwen door de weginspecteur van Rijkswaterstaat geen ongeval meer aangetroffen. Er werd enkel nog een kentekenplaat aangetroffen. Door de afsluiting ontstond er weer een flinke file vanwege het verkeer dat bij afslag Wezep wilde keren.
Dat ook de aanwezigheid van matrixborden geen veiligheidsgarantie is bleek afgelopen woensdag ook maar weer eens. In de tijdspanne van tien minuten dat ik vanaf het viaduct van de Oostersedijk beelden heb gemaakt reden minstens een tiental bestuurders onder de rode kruizen door. Enkele automobilisten reden zelfs helemaal door tot aan de auto van de weginspecteur, waarmee ze dus tenminste twee rode kruizen genegeerd hebben.
Rare capriolen van weggebruikers bij eerste rode kruizen boven H-baan knooppunt Hattemerbroek
Afgelopen woensdagavond werd de H-baan van knooppunt Hattemerbroek afgesloten vanwege een ongevalsmelding. De verkeerscentrale van Rijkswaterstaat ontving rond tien voor half zeven een melding van een ongeval in de verbindingsboog van de A28 van Zwolle naar de A50 richting Apeldoorn. Conform de inmiddels enkele maanden geldende afspraken werd de verbindingsboog afgesloten voor het verkeer. Op de matrixborden voor de splitsing van de A28 en de A50/N50 werd de toegang tot de verbindingsboog al afgesloten. De werkwijze zou zo zijn, dat tenminste een weginspecteur bij de splitsing de verbindingsboog afsluit, terwijl de botsabsorbers onderweg zijn. Een tweede weginspecteur rijdt vervolgens de verbindingsboog op om het ongeval of pechgeval te beveiligen.Met de komst van de tijdelijke matrixborden bij het viaduct van de Hanzelijn is een extra stukje beveiliging toegevoegd, maar naar verluidt blijft het afsluiten van de complete verbindingsboog nog standaard protocol. Pas als een weginspecteur ter plaatse is gekomen bij het incident en kan bevestigen of de linker- of rechterrijstrook verderop in de verbindingsboog veilig vrijgegeven kan worden, kan bij een langdurig incident de complete afsluiting van de verbindingsboog omgezet worden in een gedeeltelijke rijbaan- of rijstrookafsluiting.
Bij het incident van afgelopen woensdagavond werd echter na het schouwen door de weginspecteur van Rijkswaterstaat geen ongeval meer aangetroffen. Er werd enkel nog een kentekenplaat aangetroffen. Door de afsluiting ontstond er weer een flinke file vanwege het verkeer dat bij afslag Wezep wilde keren.
Dat ook de aanwezigheid van matrixborden geen veiligheidsgarantie is bleek afgelopen woensdag ook maar weer eens. In de tijdspanne van tien minuten dat ik vanaf het viaduct van de Oostersedijk beelden heb gemaakt reden minstens een tiental bestuurders onder de rode kruizen door. Enkele automobilisten reden zelfs helemaal door tot aan de auto van de weginspecteur, waarmee ze dus tenminste twee rode kruizen genegeerd hebben.
Reactie (1)
Martijn – Vrijdag 21 december 2018 – 15:52
"Enkele automobilisten reden zelfs helemaal door tot aan de auto van de weginspecteur, waarmee ze dus tenminste twee rode kruizen genegeerd hebben."
Hopelijk was het een inspecteur die bekeuringen kon uitschrijven. Uiterst asociale mensen. Zou best wel eens willen horen wat voor motivatie / denkwijze dergelijke mensen hebben.
"Enkele automobilisten reden zelfs helemaal door tot aan de auto van de weginspecteur, waarmee ze dus tenminste twee rode kruizen genegeerd hebben."
Hopelijk was het een inspecteur die bekeuringen kon uitschrijven. Uiterst asociale mensen. Zou best wel eens willen horen wat voor motivatie / denkwijze dergelijke mensen hebben.
In 2024 hebben veel mensen mij gesteund met een donatie. Kan ik in 2025 ook op jouw steun rekenen?
Lees waarom donaties belangrijk voor mij zijn
Lees waarom donaties belangrijk voor mij zijn
Het nieuws via mijn Telegram kanaal: StefanVerkerkNieuws
Reageren
Naam: | |
Emailadres: | |
Jouw reactie: | |
Ingestuurde reacties worden voor publicatie op deze website gemodereerd. Reacties kunnen zonder opgaaf van reden worden geweigerd als deze als kwetsend kunnen worden ervaren, als het taalgebruik slecht is, indien de reacties reclame of privacygevoelige informatie bevatten of als de reacties niet aansluiten bij het onderwerp van het nieuwsartikel. Email adressen worden niet getoond bij de reacties. |
|
Wat is het alarmnummer? Anti-spam vraag |
|
Meer recent nieuws uit Hattem:
![]() | Vrachtwagen schaart en knalt door middenberm A28 knooppunt Hattemerbroek |
![]() | Auto door brand verwoest op de A50 bij Hattem |
![]() | Motorrijder (61) komt om het leven bij ongeval op knooppunt Hattemerbroek |

Stefan Verkerk | |
info@stefanverkerk.nl | |
06 - 43 58 95 37 | |
@Stefanuzz | |
StefanVerkerkNieuws | |
StefanVerkerkNL | |
KvK: 08226541 |
Steun mijn werk
In 2024 hebben veel mensen mij gesteund met een donatie. Kan ik in 2025 ook op jouw steun rekenen?
Lees meer en doneer