Anti-AZC graffiti gespoten op basisschool in Wezep

Onbekenden hebben op een basisschool aan de Noordsingel in Wezep anti-AZC leuzen gespoten met graffiti. Bij de Katholieke brede school De Uilenhorst zijn op een glazen deur en een muur bij een speelplein voor de kinderen met blauwe graffiti leuzen gespoten zoals 'NO AZC' en 'KK AZC'. Ook werd op een fotowand een 'afbeelding' van een mannelijk geslachtsdeel gespoten en in een speeltunnel is brand gesticht, waardoor nu alles volledig onder het roet zit en er dus door de kinderen niet meer in gespeeld kan worden.

Het is niet de eerste keer dat er graffiti leuzen gespoten zijn op maatschappelijke gebouwen in Wezep. Een paar weken geleden werden er op de kerk Noorderlicht en het Dorpshuis ook al graffiti gespoten.

Persoonlijke mening
Dat er voor- en tegenstanders zijn van de eventuele komst van een azielzoekerscentrum in Wezep is geen nieuws. In een democratie moet er ook zeker ruimte zijn voor discussies en protesten. Dat er ook op een nette manier kan worden geprotesteerd, blijkt wel uit het feit dat er animo is voor een vreedzame protestbijeenkomst over een paar weken. Bovendien zijn er op diverse locaties in en rond Wezep houten borden geplaatst met Anti-AZC teksten. Hierbij worden geen eigendommen van anderen beklad, wat dus in die zin positief is.

Dat er nu mensen zijn die menen dat allerlei openbare gebouwen het moeten ontzien (en privébezittingen), is diep triest. De kerk en het dorpshuis moesten het dus al ontgelden, maar nu ook een basisschool. En dat brengt ons bij het volgende punt: als er mensen zijn die van mening zijn dat het veiligheidsgevoel wordt aangetast door asielzoekers, waarom wordt dat zelfde veiligheidsgevoel dan nu al aangetast door deze graffiti leuzen op een basisschool door onze eigen inwoners? Hoe ervaren de kinderen die daar op school zitten deze 'aanslag' op hun school? Krijgen zij er nu geen nachtmerries van? Durven ze nog wel naar school?

We zouden er voor moeten zorgen dat of je nou voor of tegenstander bent in deze kwestie, wij in ieder geval met zijn alle 'als Wezepers' er voor zorgen dat we zelf niet onze eigen veiligheidsgevoel aantasten! Want dat veiligheidsgevoel wordt momenteel al flink aangetast door enorme vernielzucht. En dat is dood- en doodzonde!
4 reacties 7.075x
Tags:

Reacties (4)

geen paniek zaaienDinsdag 06 oktober 2015 – 21:41
de boel onder spuiten ja dat mag niet ;-)
maar de meester en juf moeten ook niet de kinderen door een roze bril laten kijken
zo krijgen tegen standers van azc wel zeer slechte naam.....door de meester en juf
gelukkig zijn ze nog geen 18 en kunnen ze ook niet stemmen

Anoniem Dinsdag 06 oktober 2015 – 22:42
De meesters en juffen moeten helemaal niks. Die moeten de leerlingen gewoon de feiten geven en dat hoort ook bij het beroep dat ze uitoefenen. Dus je hoeft niet aan te sturen op vreemdelingenhaat met je 'ze moeten niet de kinderen door een roze bril laten kijken'.

nbWoensdag 07 oktober 2015 – 11:36
Juist!! Geen paniek zaaien, dus ook niet dat als er vluchtelingen komen dat alles fout zal gaan. Ga eens na hoe het er met een echte vluchteling aan toe gaat. Het grootste gedeelte is erg dankbaar dat ze geholpen worden. Er zullen zeker raddraaiers tussen zitten, maar die heb je in Wezep , Oldebroek, Elburg, Nunspeet etc. ook zat onder eigen bevolking.

AnoniemWoensdag 07 oktober 2015 – 18:52
Hallo ,
meneer of mevrouw de vernieler.
Ja ik spreek u aan. En bent u nu tevreden? Vindt u uzelf stoer? Voelt u zich nu goed en opgelucht? Eigenlijk moet je je kapotschamen. Natuurlijk zijn de meningen verdeeld over het AZC. We leven gelukkig in een vrij democratisch land. Deze mensen niet. Misschien kunnen wij ons niet verplaatsen in deze mensen omdat wij het zo goed hebben. Je maakt je frustatie, uiting duidelijk kenbaar. Te duidelijk. Er zijn grenzen natuurlijk. Jij hebt die grens overschreden. Eigenlijk had je moeten spuiten 'I was here net bij bushaltes , liften enz. Maar zet er wel bij adres 'bekend, en je tel. nr. graag. O, je voelt al nattigheid? Terecht! Geen kinderachtige boete.

Meer recent nieuws uit Wezep:

Auto 'met pech' vliegt in brand op parkeerplaats tankstation 't Loo A28 bij Wezep
Laatste puntjes op de 'i': nieuwe aansluiting A28 Wezep - Hattemerbroek vanaf nacht vrijdag op zaterdag open
Kleine brand in vuilniswagen Ruitersveldweg Wezep
NNW 16,2km/h