Auto's in vlammen op door brandstichting in centrum van Hattem

De brandweer van Hattem werd dinsdagochtend vroeg rond half zes gealarmeerd voor een autobrand in het centrum van Hattem. Op de hoek van de Kerkhofstraat en het Kerkplein stonden twee auto's in brand en een derde dreigde ook ten prooi te vallen aan de vlammen. Door snel ingrijpen van de brandweer kon voorkomen worden dat de brand zich verder uitbreidde. Een van de twee auto's die volledig in brand stonden was uit zichzelf naar voren gereden en kwam bijna tot stilstand tegen een woning. Een derde auto raakte beschadigd door de brand.

Volgens buurtbewoners is er sprake van brandstichting. Uit camerabeelden zou blijken dat er een man kwam aangelopen, een ruitje intikte, vloeistof in de auto goot en de brand aanstak. Vervolgens liep deze persoon bij de brand vandaan. De politie doet verder onderzoek naar de branden. Er wordt ook gekeken of er een verband is met een eerdere vernieling. Volgens buurtbewoners zouden de banden van een van de betrokken auto's recent ook al lek geprikt zijn.

De eerste drie foto's van de fotoserie en het eerste deel van de video zijn ingezonden beelden, waarvoor dank.

Meer recent nieuws uit Hattem:

Brandmelding restaurant Ridderstraat Hattem blijkt probleem met elektronica
Felle brand verwoest auto en beschadigt tweede auto en schuur Groeneweg Hattem
Auto in brand op carpoolplaats langs de Hessenweg - A50 bij Hattem