OV terminal Arnhem - 19 november 2010

Afgelopen vrijdag ben ik weer in opdracht van ProRail wezen fotograferen in Arnhem. Tijdens het rondje moesten een aantal zaken worden gefotografeerd. Sinds het vorige bezoek aan de OV-terminal van Arnhem is er weer aardig wat veranderd. Zo is er onder andere een nieuwe verdieping bij gekomen, zijn er oude muren van de parkeergarage weg gehaald en staan er al weer nieuwe pijlers klaar. Ondertussen gaat het ijzervlechten weer druk door.

In de perrontunnel zijn ook een aantal interessante vorderingen te zien. De ruimtes waar de winkels zullen worden gehuisvest zijn voorzien van vloerverwarming. Op een aantal plekken hangen al wat bamboe dakbekleding en zijn er langs de vloer stenen randen geplaatst. Ook zijn de eerste roltrappen geplaatst en de liftschachten voorzien van glas.

De meest in het oog springende vordering bij het station zijn toch wel de letters 'Arnhem' en de opvallende lime-gekleurde strepen. De letters kwamen een tweetal weken terug nog in het nieuws omdat de aannemer er achter kwam dat ze een prachtige anagram in handen hadden. Als je de letters verwisselt krijg je namelijk 'Herman'. Gelukkig zijn de letters nu weer goed geplaatst en vormt het een belangrijke eye-catcher voor reizigers die op station Arnhem arriveren per trein.

Zoals gewoonlijk weer een kleine selectie van alle foto's die ik in opdracht van ProRail heb gemaakt. Bekijk meer nieuws en informatie op ArnhemCentraal.nu.

Meer recent nieuws uit Arnhem:

Fotoserie sneeuwval regio Arnhem - Nijmegen
Project OV-terminal Arnhem gaat weer verder