Sporen in Arnhem - 04 april 2011

Nadat ik gisterochtend mijn theorie examen voor mijn B-rijbewijs had in Zwolle (waarvoor ik geslaagd ben), ben ik afgereisd richting Arnhem. 's Avonds had ik immers nog fotografiewerk bij de Hanzelijn en daarom was het handiger om mijn fiets in Zwolle te laten dan dat ik weer naar huis zou fietsen naar Wezep. Dus om mijn tijd goed te besteden, ben ik in de tijd van een uur tot vier uur bezig geweest met een rondje fotografie langs Sporen in Arnhem. Dit project wekt nog steeds mijn interesse en voor de diverse internetfora leek het mij ook leuk om gewoon op eigen initatief een rondje te maken langs de kunstwerken.

De meest interessante ontwikkelingen waren te zien bij het vierde perron. Over zo'n beetje de gehele lengte van het station zijn de perronwanden aangebracht en vlak bij de passarelle zijn zelfs de eerste stoeptegels de grond in geslagen. Bij de passerelle zijn maandagochtend de eerste onderdelen geplaatst. Dit zal straks de nieuwe entree zijn vanaf de Sonsbeekzijde.

Bij de Ballieuflat was de vorige keer nog vrij weinig te zien omdat er behoorlijk veel nog zat ingepakt. Het dek van de constructie is tevoorschijn gekomen, waardoor je nu eindelijk een idee krijgt van hoe deze weg er uit komt te zien straks. Pas op het moment dat alle steigers eronder ook zijn weggehaald, zie je pas echt hoe de constructie boven het spoor komt te hangen.

De dive-under iets verderop bij de Oranjestraatbrug vordert ook al. De eerste kabelgoten werden aangebracht en bijna alle muurtjes zijn gestort. Ook is er een begin gemaakt aan de nootuitgangen.

Meer recent nieuws uit Arnhem:

Fotoserie sneeuwval regio Arnhem - Nijmegen
Project OV-terminal Arnhem gaat weer verder