Kind op fiets zwaargewond na aanrijding Veluwelaan Wezep

Op de Veluwelaan in Wezep is dinsdagmiddag rond een uur een 8-jarig kind uit Wezep op een fiets aangereden door een 60-jarige automobiliste. Het ongeval gebeurde ter hoogte van waar vroeger de Johan Frisoschool stond. Door de aanrijding is het jongetje op de voorruit van de auto terecht gekomen. De gealarmeerde hulpdiensten waren snel ter plaatse. De traumahelikopter uit Amsterdam was ook gealarmeerd, maar is halverwege geannuleerd, omdat het ambulancepersoneel sneller in het ziekenhuis kon zijn. Het jongetje raakte zwaargewond bij het ongeval en is even later naar het ziekenhuis in Groningen gebracht.

De Verkeers Ongevallen Analyse dienst (VOA) van de politie heeft uitgebreid sporenonderzoek verricht. Hieruit viel op te maken dat het kind mogelijk plots is overgestoken vanuit een paadje naast het perceel waar vroeger de Johan Frisoschool stond. De VOA heeft ook remproeven gedaan, om te bepalen of de remmen goed werkten. De Veluwelaan is tot ongeveer half drie afgesloten geweest voor het verkeer.

De politie zoekt getuigen van het ongeval, zij kunnen zich melden via 0900-8844.

Meer recent nieuws uit Wezep:

Kleine brand in vuilniswagen Ruitersveldweg Wezep
Felle brand zorgt voor grote schade aan woning Bremstraat Wezep