Belastingdienst legt beslag op Circus Renz in Heerde

Grote drukte vanmiddag in Heerde op het grasveld bij het Van Meurspark. De Belastingdienst heeft vanochtend beslag gelegd op Circus Herman Renz. Voor het circus is door de Belastingdienst faillissement aangevraagd. Dit nadat het circus al jarenlang een belastingschuld had. De actie van de Belastingdienst kwam als een verrassing voor de eigenaar Milco Steyvers. Hij liet in een reactie weten dat hij het belachelijk vind dat de Belastingdienst op zo'n manier het circus ten onder liet gaan. Volgens Steyvers zou er onverwachts actie zijn ondernomen, omdat de Belastingdienst bang was dat het circus 'op de vlucht zou slaan' met de vrachtwagens.

Rond een uur vanmiddag kwam de bedrijvigheid op het circusterrein op gang. De Belastingdienst was ter plaatse samen met de politie om de zaken te bespreken en even later kwamen bergingsbedrijven ter plaatse om in opdracht van de Belastingdienst voertuigen en containers van het circus af te voeren naar het depot van Domeinen. Dit trok erg veel bekijks van inwoners uit Heerde. Enkele honderden nieuwsgierigen kwamen op de drukte af. Ook de landelijke pers was ruim aanwezig.
Locatie 1 reactie 4.748x
Tags:

Reactie (1)

sorayaDinsdag 06 oktober 2015 – 22:49
www.facebook.com/redcircusrenz
Hier vindt u ook een doneer site!

Meer recent nieuws uit Heerde:

Auto in brand op parkeerplaats langs snelweg A50 Heerde
Automobiliste botst tegen boom en raakt gewond Kerkdijk Heerde