Grote zoekactie door politie na achtervolging bij Heerde

De politie is woensdagochtend enkele uren druk geweest met een zoekactie na een achtervolging. Bij een ANPR-controle bleek dat de auto gestolen was en daarop is de politie op zoek gegaan naar de grijze Renault. Op de A50 kwamen de agenten de auto tegen en gaven deze een stopteken, maar de bestuurder gaf hier geen gehoor aan en reed door. De auto reed over de A50 in de richting van Zwolle. Bij afslag Heerde is de verdachte gekeerd en weer de snelweg op gedraaid, tegen het verkeer in. De auto reed al spookrijdend weer in de richting van Apeldoorn. Diverse berichten op Twitter bevestigen dit. Bij Heerde-Zuid is de auto de snelweg weer afgegaan en de Eperweg op gereden. Daar is de bestuurder het terrein van een bedrijf op gereden vlakbij de kruising met de Engweg. De bestuurder heeft de auto gedumpt achterop dat terrein en is over een hek geklommen, een weiland in. In de auto zat ook een vrouw, zij kon direct door de politie worden aangehouden. De mannelijke verdachte kon niet direct aangehouden worden, omdat hij op de vlucht was geslagen.

De politie zette een grote zoekactie op touw. Met behulp van een politiehelikopter werd van bovenaf de omgeving uitgekamd. Op de grond werden meerdere speurhonden ingezet. Uiteindelijk werd rond kwart over twaalf de zoekactie beƫindigd. Op dat moment was de gezochte man nog niet aangehouden. De vermoedelijk gestolen auto is door bergingsbedrijf Wolves geborgen.

Inwoners van Heerde is via een Burgernet actie gevraagd of ze willen uitkijken naar een man in de leeftijd van 40-45 jaar, die donker krullend lang haar heeft en een legergroene jas droeg. Hij droeg ook een blauwe broek. Bij aantreffen van deze man moet direct 112 gebeld worden.

Update 14.15u: De politie bevestigd dat de gezochte verdachte nog niet is gevonden. Dit ondanks dat er diverse tips zijn binnengekomen via Burgernet. De Burgernet actie is inmiddels stopgezet.

Meer recent nieuws uit Heerde:

Auto in brand op parkeerplaats langs snelweg A50 Heerde
Automobiliste botst tegen boom en raakt gewond Kerkdijk Heerde