Automobilist zwaargewond bij ernstig ongeval Zwolseweg Heerde

Op de Zwolseweg tussen Heerde en Wapenveld is donderdagochtend een ernstig ongeval gebeurd waarbij een automobilist zwaargewond geraakt is. Het ongeval gebeurde rond tien over zes ter hoogte van de kruising met de Koerbergseweg. De bestuurder van de personenauto kwam uit de richting van Wapenveld en is door nog onbekende oorzaak van de weg af geraakt. Hij botste rechts van de weg tegen een boom, waarna de auto terugkaatste de weg op. Brokstukken van het voertuig vlogen alle kanten op. Het motorblok kwam een stuk verder op het wegdek terecht, een omvergereden verkeersbord belandde op het fietspad en het rechtervoorwiel werd 40 meter verderop in een weiland teruggevonden.

De brandweer van Heerde kwam samen met de andere hulpdiensten ter plaatse. Het slachtoffer is door de brandweer uit zijn auto bevrijdt. Hij is vervolgens met spoed naar het ziekenhuis gebracht. De gealarmeerde traumahelikopter vanaf Volkel keerde tussen Arnhem en Apeldoorn. Het is niet bekend welk letsel het slachtoffer aan het ongeval heeft overgehouden, maar zijn situatie zou zorgelijk zijn.

Een auto uit de richting van Heerde werd door de rondvliegende brokstukken geraakt. Zijn auto liep schade op aan de zijkant. Vermoedelijk is hij tegen het motorblok aangereden. Deze bestuurder bleef ongedeerd.

Vanwege het ongeval was de Zwolseweg nog enkele uren afgesloten. De Verkeers Ongevallen Analyse dienst (VOA) van de politie heeft uitgebreid sporenonderzoek gedaan. Daarna konden de berger, politieagenten, buurtbewoners en medewerkers van de gemeente Heerde beginnen met het opruimen van de ravage op het wegdek.

Meer recent nieuws uit Heerde:

Auto in brand op parkeerplaats langs snelweg A50 Heerde
Automobiliste botst tegen boom en raakt gewond Kerkdijk Heerde