Automobilist aangehouden na ongeval op de A28 bij Wezep

Een automobilist is vrijdagavond door de politie tegen de grond gewerkt nadat hij zich verzette tegen zijn aanhouding. De man werd verdacht van het rijden onder invloed en het veroorzaken van een ongeval. Hij kwam op de A28 tussen 't Harde en Wezep met zijn voertuig in de middenberm terecht. De politie constateerde dat de man mogelijk onder invloed was en liet weten de man weten dat hij aangehouden was.

Terwijl de politieagenten bezig waren het met het opnemen van een getuigenverklaring van een andere automobilist, gedroeg de bestuurder zich al vervelend tegen de agenten. De agenten gaven de man meerdere malen een waarschuwing. Toen ze met de man naar de politieauto liepen, moest de man eerst nog in de berm plassen. Vervolgens nam de politie de man mee, maar toen ging hij zich plots verzetten tegen zijn aanhouding. De politie sloeg de man in de boeien, maar ook daar verzette hij zich bij. Hij werd vervolgens tegen de grond gewerkt, waarna hij zich uiteindelijk gewonnen gaf.

Rijkswaterstaat heeft het verkeer langzaam laten rijden (in vaktermen ook wel blokrijden genoemd), zodat de berger kort de tijd had om de auto van de man uit de middenberm te halen. Het verkeer ondervond verder weinig hinder van het ongeval.

Update zaterdagochtend: De politie heeft aan Omroep Gelderland laten weten dat uit een blaastest is gebleken dat de 27-jarige man uit Zoetermeer vier keer zoveel alcohol op had, dan is toegestaan.

Meer recent nieuws uit Wezep:

Kleine brand in vuilniswagen Ruitersveldweg Wezep
Felle brand zorgt voor grote schade aan woning Bremstraat Wezep