Waterleidingbreuk Turfhorst Wezep zorgt voor wateroverlast

Langs een woning aan de Turfhorst in Wezep is dinsdagochtend een waterleiding gesprongen. De bewoners van de woning waren in de tuin aan het werk toen zij opeens een raar geluid hoorden. Achterin de tuin bij een heg kwam ineens water uit de grond zetten. Enkele jaren geleden brak er ook al eens een waterleiding voor hetzelfde huis, dus men wist gelijk hoe laat het was. Vitens werd gebeld met het verzoek om ter plaatse te gaan om de waterlekkage te stoppen. Dat duurde eventjes, waardoor de hele Turfhorst vol kwam te staan met water.

Aan de andere kant van de straat, vlakbij de kruising met de Noordsingel, begon de situatie redelijk penibel te worden. Het water dat vanaf de andere kant van de Turfhorst richting de Noordsingel stroomde kon enkel nog rechtsaf de tuin in bij een woning. Het water stroomde via ventilatiegaten onder de woning richting de fundering. De brandweer van Wezep werd opgeroepen om assistentie te verlenen bij deze situatie. De brandweer heeft onder andere kleine 'dijkjes' aangelegd waardoor het water gedwongen werd een andere weg te vinden. Daarnaast heeft de brandweer enkele putdeksels opengetrokken en bij een put heeft men met het een pomp het water weggepompt, omdat de put de grote aanvoer van het water niet aan kon. Rond elf uur was de situatie onder controle.

Naar verwachting zal de reparatie van de waterleiding nog de hele dag duren. Om bij de waterleiding te kunnen komen moet de heg worden weggehaald. Ook de straat is nog een zooitje door weggespoeld zand.

Meer recent nieuws uit Wezep:

Kleine brand in vuilniswagen Ruitersveldweg Wezep
Felle brand zorgt voor grote schade aan woning Bremstraat Wezep