Loodsen met oldtimers behouden bij felle schuurbrand Eperweg Heerde

De brandweer kon door snel ingrijpen voorkomen dat omliggende loodsen en woningen bij een schuurbrand aan de Eperweg in Heerde in brand zijn gevlogen. De brandweer van Heerde kreeg dinsdag omstreeks tien voor half een 's middags de melding binnen dat er een brand woedde in een schuur tussen woningen en een loods vol met oldtimers. Omdat er sprake was van een grote kans op overslag van de brand werd er flink opgeschaald door de brandweer. De brand woedde in een schuur op een perceel van een woning en niet op het perceel van een van de omliggende bedrijven zelf.

Er werd opgeschaald naar middelbrand, grote brand en later zelfs zeer grote brand. Dat hield in dat naast de brandweer van Heerde ook de korpsen Oene, Epe, Wapenveld, Apeldoorn, Welsum, Hattem, Vaassen en Wezep opgeroepen werden voor de inzet van blusvoertuigen en ondersteunende voertuigen zoals waterwagens, slangenwagens en een hoogwerker. Door het snelle ingrijpen kon de brand geblust worden door de inzet van twee blusvoertuigen en twee waterwagens, waardoor de brandweer afschaalde naar 'middelbrand' en de overig gealarmeerd eenheden retour konden.

Bij de omliggende loodsen waar veel oldtimers staan werd met man en macht alle voertuigen uit de loodsen gehaald. Volgens de veiligheidsregio kon voorkomen worden dat omliggende objecten vlam vatte, maar wel liepen enkele woningen schade op. De oorzaak van de brand is op dit moment nog niet bekend.

Meer recent nieuws uit Heerde:

Auto in brand op parkeerplaats langs snelweg A50 Heerde
Automobiliste botst tegen boom en raakt gewond Kerkdijk Heerde