Nieuwe anti-skim beveiling station Wezep

De Nederlandse Spoorwegen (NS) heeft enkele dagen geleden nieuwe anti-skim beveiliging aangebracht op de kaartjesautomaat bij het station in Wezep. Het nieuwe voorzetstukje moet voorkomen dat skimmers eigen apparatuur aanbrengen om zo passen te skimmen.

Pinpassen moeten nu eerst in de houder worden geschoven, voordat je de pin kunt invoeren. Direct nadat je pas is gelezen, wordt de pas er weer 'uitgespuugd'.

Het is overigens verstandig om de volgende tips in acht te nemen: controleer of er geen voorstukje is geplaast door skimmers door stevig het voorstukje vast te pakken; als er skimapparatuur is geplaatst valt dit er gelijk vanaf. Daarnaast moet je altijd je hand boven de pinpad houden als je je pincode invoert. Zonder pincode kunnen skimmers niks. Het is ook aan te raden om even over alle toetsen heen te wrijven; sommige skimmers maken gebruik van warmtebeeldcamera's om direct na een transactie de pincode te kunnen aflezen op de 'warme' toetsen.

Locatie 2 reacties 7.866x

Reacties (2)

BJZaterdag 24 oktober 2009 – 00:20
Leuk dat je hier aandacht aan besteedt! Ik was vanmiddag nog aan het knooien om mijn pinpas erin te krijgen! Dit is wel een goed systeem!

H.M.Maandag 28 juni 2010 – 23:32
Heb dit "gegoogeld", omdat ik afgelopen zondag om 17 uur tot mijn trein van 17.25 (van Wezep-NS) vertrok een donkere magere man met krullen, +/- 30 jaar, donkerblauwe sierblouse, zich steeds verdacht zag gedragen met zijn mobieltje, nadat iemand gepind had in de kaartjesautomaat. (Hij keek dan steeds op zijn mobiel vlakbij de kaartautomaat). Hij kocht zelf een kaartje met munten, en leek te schrikken, toen ik net deed, of ik op hem afliep..
Maar misschien was het een asielzoeker, die ook eens met de trein ging.... Groet.

Meer recent nieuws uit Wezep:

Laatste puntjes op de 'i': nieuwe aansluiting A28 Wezep - Hattemerbroek vanaf nacht vrijdag op zaterdag open
Kleine brand in vuilniswagen Ruitersveldweg Wezep
Felle brand zorgt voor grote schade aan woning Bremstraat Wezep