Verslagenheid na zelfmoord politieagent

Op zaterdagmiddag 11 september heeft een 60-jarige politieman van het korps Noord- en Oost-Gelderland suïcide gepleegd. Binnen het korps is met grote verslagenheid gereageerd op dit bericht.

Het incident heeft zich zaterdagmiddag rond 17:00 uur aan de Stationsweg in Wezep voorgedaan. De politieman heeft zelf een einde aan zijn leven gemaakt. Hierbij is een vuurwapen gebruikt. Binnen het korps is met grote verslagenheid gereageerd. Uit piëteit met de familie doet de politie verder geen mededelingen over het incident en de identiteit van de man.

Foto / illustratie De foto's die gemaakt zijn geven enkel een globaal beeld van de situatie ter plaatse. Uit respect voor de nabestaanden en collega's van de agent is er geen uitgebreid fotoverslag. Het plaatsen van enkele foto's is absoluut niet vanuit sensationeel oogpunt gedaan.

Locatie 8 reacties 7.770x

Reacties (8)

BasZondag 12 september 2010 – 17:19
Mooi gedaan, Stefan!
Sterkte voor bekenden en familie van de agent.

klaasjan bZondag 12 september 2010 – 17:35
schandalig dat er zoveel geruchten door de mensen de wereld in zijn geholpen... het is heel erg voor de familie en dan zit er ook nog eens een heel dorp nieuwsgierig te zijn... gelukkig is dit stukje niet zo erg als de rest van de wezepers!!!, schandalig.
sterkte voor alle betrokenen.

Marja Zondag 12 september 2010 – 20:27
Stefan,
vanmorgen heb ik op de locourant gekeken en zag dat jij reacties had geplaatst en niet begreep dat de mensen graag wilden weten wat er was gebeurd.
Iedereen weet nu wat er is gebeurd, maar wat ik niet begrijp is dat jij daar foto's van op je site plaatst. Dat noem ik pas geen respect hebben!!!

123Zondag 12 september 2010 – 20:43
Marja,
Waarom vind jij dit onrespectvol?
Het is toch enkel een aanvulling op de verklaring die de politie heeft vrijgegeven? De f'oto's zijn waarschijnlijk alleen bedoeld om de locatie van het incident te verduidelijken. Er is toch verder geen detail van het incident in de foto's weergegeven?

BartZondag 12 september 2010 – 20:49
@ Marja,
Wat is dat van gezeur dan? Heeft god vanochtend, vanmiddag en vaanvond je gebeden niet beantwoord?
Wat Stefan hier doet is enkel een beeld te geven wat er ongeveer gebeurt is op deze plaats. Ik vind het interessant om te zien.
@ de rest,
Inderdaad, het hele dorp was nieuwsgierig. Wedden dat jullie dit zelf ook waren!! Natuurlijk wil je weten wat er is gebeurd. Dit is volgens mij een volkomen natuurlijk effect. Tenzij je natuurlijk maximaal autist bent. Het is niet niks dat de Stationsweg zolang afgesloten was..
@ Stefan,
Ga zo door jongen! Je bent een held, jij komt er wel!!

FritsZondag 12 september 2010 – 21:57
Vreselijk om te horen. Sterkte aan familie, vrienden en collega's.

AnneloesZondag 12 september 2010 – 22:43
Stefan, ik vind het keurig hoe je dit hebt opgepakt. Ook netjes hoe je hier mee om bent gegaan naar mij persoonlijk. Ik wilde alleen maar weten wat er aan de hand was maar kreeg direct een persoonlijke reactie.
Laat alle geruchten maar gaan en de mensen die het moeten weten om wie dit gaat, die weten het wel.

HeidiDinsdag 14 september 2010 – 08:32
nieuwsgierigheid hoort bij mensen en volgens mij is er ook niets verkeerds aan, zolang respect voor de nabestaanden maar niet uit het oog verloren wordt. iedereen legt deze grens ergens anders en het is niet verkeerd daarover te discussiëren lijkt me.
het moet verschrikkelijk zijn voor de nabestaanden om iemand op deze wijze te moeten verliezen en ik hoop voor de nabestaanden dat duidelijk wordt waarom deze agent tot zijn daad is gekomen. uit ervaring kan ik zeggen dat hij een goede agent was. hij zal gemist worden.
ik wens de nabestaanden en de collega's van de agent heel veel sterkte.

Meer recent nieuws uit Wezep:

Kleine brand in vuilniswagen Ruitersveldweg Wezep
Felle brand zorgt voor grote schade aan woning Bremstraat Wezep