Agent lost waarschuwingsschot bij aanhouding Heerde

De politie op de afrit Heerde-Zuid van de A50 drie mannen aangehouden naar aanleiding van een melding van een bedreiging eerder die middag in Zwolle. Bij de aanhouding is door de politie een waarschuwingsschot gelost. Niemand raakte daarbij gewond.

Rond 14.45 uur kreeg de politie een melding dat in Zwolle een man was bedreigd door drie mannen. Mogelijk was daarbij sprake van een vuurwapen. De drie mannen zijn na de bedreiging weggereden in een auto. De politie is op zoek gegaan naar de auto. Deze werd rond 16.15 uur stilstaand aangetroffen op de afrit Heerde-Zuid van de A50. In de auto zaten drie mannen.

Omdat bij de melding sprake was van een vuurwapen werd een zogenaamde uitpraatprocedure opgestart. Omdat de mannen hier niet alle drie op reageerden is daarbij een waarschuwingsschot gelost. Hierop stapten de mannen uit en konden ze worden aangehouden. Het betreffen mannen van 21 jaar uit de gemeente Ommen, 27 jaar uit de gemeente Franekeradeel en 25 jaar uit Leeuwarden. Zij zijn voor nader onderzoek ingesloten.

Meer recent nieuws uit Heerde:

Auto in brand op parkeerplaats langs snelweg A50 Heerde
Automobiliste botst tegen boom en raakt gewond Kerkdijk Heerde