Politie beëindigt illegale houseparty in krakerspand Molenweg Wapenveld

In de nacht van zaterdag 4 op zondag 5 oktober werden er bij en rond een pand aan de Molenweg zes aanhoudingen verricht voor bezit van drugs, inbrekerswerktuig en wapens. Aan de Ir. R.R. van der Zeelaan werden drie verdachten aangehouden voor poging inbraak. De politie heeft beide zaken in onderzoek.

De politie had het vermoeden dat er aan de Molenweg een houseparty werd georganiseerd en stelde om die reden een verscherpte controle in. Meerdere eenheden waren ter plaatse en controleerden arriverende feestgangers en hun voertuigen.

Wapens
De controles resulteerden in zes aanhoudingen. Een 46-jarige man uit Utrecht en een 44-jarige man met nog onbekende woonplaats werden aangehouden voor bezit van speed (50 en 70 gram). Een 20-jarige vrouw werd aangehouden voor bezit pepperspray en een 26-jarige man werd aangehouden voor het voor handen hebben van inbrekerswerktuig. Van beide is nog geen woonplaats bekend. Een 25-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats en een 24-jarige vrouw uit Rhoon hadden naast inbrekerswerktuig ook een aantal hagelpatronen bij zich. Zij werden aangehouden voor het voor handen hebben van inbrekerswerktuig en op basis van de Wet wapens en munitie.

Houseparty
De drugs, wapens en het inbrekerswerktuig werden inbeslaggenomen. Op het moment dat de houseparty van start ging, rond 07.00 uur in de ochtend, greep de politie in. Het feest werd beëindigd vanwege het ontbreken van de benodigde vergunning. Een grote hoeveelheid geluidsapparatuur werd inbeslaggenomen.

Heterdaad
Diezelfde nacht werden bij een leegstaand pand aan de Ir. R.R. van der Zeelaan twee mannen (33 en 34 jaar uit Dordrecht en Rotterdam) en een 23- jarige Rotterdamse op heterdaad aangehouden voor een poging tot inbraak. Het drietal was vermoedelijk op zoek naar een nieuw kraakpand. De verdachten hadden vuurwerk (een Cobra 6), een gripzakje met vermoedelijk MDMA en twee messen bij zich. De wapens en verdovende middelen werden inbeslaggenomen. De mannen en vrouw zijn voor nader verhoor ingesloten.

Bron tekst: politie persbericht
Locatie Reageren 3.052x

Meer recent nieuws uit Wapenveld:

Gewonde bij ongeval met gekantelde brommobiel Kanaaldijk Wapenveld
Fietser (73) uit Wezep overleden na aanrijding met landbouwvoertuig Molenweg Wapenveld
'Spookauto' in brand gestoken Wildekampsweg Wapenveld
Zonnig 27,7°C