Aanhoudingen na vechtpartijen bij Piratenfestival in Wapenveld

De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie personen aangehouden na meerdere vechtpartijen bij het Piratenfestival in Wapenveld. Op het terrein naast de Ir. R.R. Van der Zeelaan vond in de tent een vechtpartij plaats aan het einde van de avond. De politie was met veel eenheden ter plaatse, waaronder hondengeleiders. Even later zijn er nog wat opstootjes geweest. Ook is er tenminste een persoon aangehouden voor het beledigen van politieagenten.

J. van StandenWoensdag 19 november 2014 – 10:42
Toch ff reageren hierop. Eén van die jongens is slachtoffer van zeer buitensporig politiegeweld met hele nare gevolgen die hij waarschijnlijk de rest van zijn leven zal blijven houden. Ik lees hierover helemaal niets in geen enkele media. Vier agenten waren erbij betrokken.
Wat is het hele verhaal daar over dan, als ik vragen mag?

J. van StandenDonderdag 20 november 2014 – 19:31
Als deze zaak gediend heeft (hoop ik) vertel ik je meer. Ben benieuwd wat de maatregelen zijn en/of er vervolging plaats vindt. Blijvend letsel is niet uitgesloten. De jongen wordt morgen geopereerd i.v.m. de ernst ervan.

J. van StandenZondag 23 november 2014 – 22:32
De chirurg die afgelopen vrijdag de operatie heeft uitgevoerd vond de toegebrachte schade schandalig. Het kan wel een half jaar duren voordat hij weer goed kan lopen. De familie heeft inmiddels juridische hulp ingeroepen.

J. van StandenDinsdag 02 december 2014 – 17:17
Er zijn bij de jongen 4 lelijke botbreuken aangetroffen in zijn voet, geeft wel aan wat voor krachten er bezig zijn geweest. Er zijn pennen aangebracht die volgend mei/juni er weer uit moeten. Hij heeft nog steeds veel pijn. Van de politie hoort de familie niets.

J. van StandenMaandag 12 januari 2015 – 22:22
Vandaag ging het gips eraf en zijn de pennen uit zijn voet verwijderd. Hij zal nog zo'n 6 weken met een brace moeten lopen en waarschijnlijk daarna aangepast schoeisel. De juridisch hulpverlener heeft contact gezocht met het OM, maar krijgt GEEN informatie. Volgens mij heeft een advocaat daar wel recht op...Politie bedankt voor je waakzaamheid en je hulpvaardigheid.

Meer recent nieuws uit Wapenveld:

Gewonde bij ongeval met gekantelde brommobiel Kanaaldijk Wapenveld
Fietser (73) uit Wezep overleden na aanrijding met landbouwvoertuig Molenweg Wapenveld
'Spookauto' in brand gestoken Wildekampsweg Wapenveld
Z 14,4km/h