Nieuwsarchief

Auto crasht in voortuin tegen woning Zuiderzeestraatweg Wezep

Een automobilist is zondagavond iets voor half tien met zijn auto van de weg geraakt, in een tuin gecrasht en uiteindelijk tegen een woning tot stilstand gekomen. Dit alles gebeurde op de Zuiderzeestraatweg in Wezep. De bestuurder kwam met zijn auto uit de richting van de kruising met de Waterloopweg / Ruitersveldweg en is ter hoogte van de kruising met de Clematisstraat de macht over het stuur verloren. De auto is vervolgens in de voortuin van de woning naast de bakkerij tegen een hekwerk gebotst en daarbij op zijn zijkant terecht gekomen. De bestuurder en bijrijdster konden na het ongeval zelf uit de auto komen. De politie werd ter plaatse gevraagd en na enige tijd is ook nog een ambulance ter plaatse gekomen om de bestuurder van de auto te controleren die toch wat klachten aan het ongeval overgehouden had. Uiteindelijk hoefde de man niet mee naar het ziekenhuis.

De auto moest door bergingsbedrijf Stouwdam uit de tuin worden gehaald. Omdat de politie de auto voor onderzoek nog in beslag wilde nemen moest de auto vierkant getakeld worden, waarvoor een bergingsauto met kraan werd ingezet. De auto liep door de crash flinke schade op, onder andere een voorwiel was volledig afgebroken. Ook de woning heeft schade opgelopen. De bewoners van de woning die ten tijde van het ongeval in de woonkamer zaten zijn met de schrik vrijgekomen. De politie liet ter plaatse weten dat er in ieder geval géén sprake was van rijden onder invloed.


Locatie 4 reacties 5.811x


Reacties (4)

g van bruggenMaandag 21 oktober 2019 – 09:29
Een wonder dat er geen gewonden zijn gevallen.
Wij wonen vlak bij de levensgevaarlijke kruising Zuiderzeestraatweg ter hoogte van de Boni.
Daar zagen wij deze auto met hoge snelheid over de kruising vliegen.
Gemeente doe er alstublieft iets aan, bijna dagelijks zijn er gevaarlijke situaties op deze kruising bij de BONI.

DokterMaandag 21 oktober 2019 – 16:49
Het is heel vaak een racebaan vooral veel jongeren gaan met hoge snelheid over de weg en rijden de kruising over met hoge snelheid. Denk dat er eerst iets ernstigs moet gebeuren voordat er iets aangedaan wordt.

HarrieMaandag 21 oktober 2019 – 18:53
El Punto final...

damianDinsdag 29 oktober 2019 – 20:03
dit was mijn nicht met haar oom en ze had niks alleen de rijbewijs is in beslag genomen en hun mankeerde niks en haar oom die heeft er heel veel spijt van en ze heeft gelijk een nieuwe telefoon gekregen


Al ruim 30 bezoekers hebben een donatie gedaan! Kan ik ook op jouw steun rekenen?
Lees waarom donaties belangrijk voor mij zijn
Het nieuws via mijn Telegram kanaal: StefanVerkerkNieuws

Reageren

Naam:
Emailadres:
Jouw reactie:

Ingestuurde reacties worden voor publicatie op deze website gemodereerd. Reacties kunnen zonder opgaaf van reden worden geweigerd als deze als kwetsend kunnen worden ervaren, als het taalgebruik slecht is, indien de reacties reclame of privacygevoelige informatie bevatten of als de reacties niet aansluiten bij het onderwerp van het nieuwsartikel. Email adressen worden niet getoond bij de reacties.
Wat is het alarmnummer?
Anti-spam vraag
 
Verstuur reactie

Meer recent nieuws uit Wezep:

Automobilist botst tegen lantaarnpaal op de Stationsweg in Wezep
Politie zoekt automobilist die verkeersregelaar opzettelijk aanreed N308 Zuiderzeestraatweg Wezep
Foto's wegwerkzaamheden N308 Zuiderzeestraatweg Wezep - Oldebroek
Het weer in Wezep
31,3°C
NNO 4,7km/h
0,0mm
Weerstation Wezep
Steun mijn werk
Al meer dan 30 bezoekers hebben een donatie gedaan. Kan ik ook op jouw steun rekenen?

Lees meer en doneer

@Stefanuzz
RT @POL_Gelderland UPDATE: vanmiddag is op het politiebureau een 77jr. man uit Epe verhoord als verdachte van het ongeval. Dankzij tips van getuigen is het voertuig en de bestuurder getraceerd. Ook met het slachtoffer/aangever is vandaag nog gesproken. Hiermee wordt de berichtgeving afgerond. ^JA https://t.co/XL2hzKd1Gh
Vrijdag 07 augustus 2020 - 17:12
@JulienOtten98 Prima te doen, druk in de trein maar de Sprinter van net zat niet vol. De VIRM die net aankwam zat wel voller.
Vrijdag 07 augustus 2020 - 12:09
@frans_welkamp Bij het CBR, met zo’n examinator.
Vrijdag 07 augustus 2020 - 11:23
RT @adrm1984 @pieter_baas @Stefanuzz Seinen om aan te geven dat je wil inhalen mag conform het Verdrag van Wenen, dat geratificeerd is door Nederland. Daar kun je van vinden wat je wilt, maar het is toegestaan. Onnodig links rijden echter niet.
Vrijdag 07 augustus 2020 - 10:03
@pieter_baas 120km/h (na 19.00u), voorheen 130km/h. Ik reed in echte kilometers ±125-130km/h (op de snelheidsmeter is dat 130-135km/h) ongeveer denk ik. Auto’s voor mij zullen als ik het inschat zo’n 105-115km/h gereden hebben, sowieso onder de Vmax.
Donderdag 06 augustus 2020 - 23:48
@pieter_baas Groot licht gebruik ik ook liever niet, uiterst middel en inderdaad intimiderend soms. Maar als je goed spiegelt, is het overduidelijk dat er verkeer aan komt. Die auto’s hadden al lang en breed op rijstrook 2 moeten zitten, dan hoef je niet te schrikken.
Donderdag 06 augustus 2020 - 23:44
@dicktheboss Klopt, wachtte totdat alles achter mij weg was om dan naar rechts te gaan. Alleen die quad en BMW had ik vanaf links niet op mijn kruising verwacht (ze reden rondjes op dat stuk zag ik later op de dashcam terug).
Donderdag 06 augustus 2020 - 23:38
@pieter_baas Opjutten? Ik kom aangereden, rem netjes, ga niet bumperkleven, sein even met mijn grootlicht en laat het gas los (je ziet de afstand zelfs toenemen!) en ga pas weer op het gas als ik zie dat er écht ruimte is (ik trek vrij traag op). Het is niet alsof ik ze van de weg druk. ????
Donderdag 06 augustus 2020 - 23:36