Grote brand verwoest eetcafé d'Olde Wettering in Lierderholthuis

Een grote brand heeft maandagmiddag het rietgedekte pand van eetcafé d'Olde Wettering aan de Kerkslagen in Lierderholthuis (gemeente Raalte) volledig in de as gelegd. De brand brak iets na half vier uit in het eetcafĂ©. Al in een vroeg stadium kwamen de vlammen uit het rietgedekte dak van het pand. Mede door de harde wind greep het vuur snel om zich heen.

De meldkamer schaalde binnen een kleine drie minuten op naar 'grote brand'. De brandweerkorpsen van Heino en Zwolle werden als eerste opgeroepen om de brand te bestrijden, er werd ook assistentie gevraagd van het korps Wijhe en Hattem. Door een geslaagde inzet van de brandweer kon worden voorkomen dat een direct naastgelegen rietgedekte woning vlam vatte. Ook het dorpshuis aan de andere kant van het pand werd behouden.

De brandweer haalde onder andere bluswater uit een zwembad dat in de achtertuin van de rietgedekte woning stond. Brandweer Hattem is als tweede waterwagen ter plaatse gekomen en heeft het zwembad weer gevuld, zodat deze als buffer kon dienen voor het bluswater.

Voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen. Wat de oorzaak van de brand is, is op dit moment nog niet bekend.
Locatie 2 reacties 4.874x

Reacties (2)

Dorpsbewoner Woensdag 13 mei 2020 – 18:44
Veel sterkte aan de jongeman die boven het cafe heeft gewoond .

RobertDonderdag 14 mei 2020 – 20:15
Elk beetje helpt ?

Meer recent nieuws uit Lierderholthuis:

Ballonvaart Vaassen - Laag Zuthem
Enkel schade bij aanrijding trein met auto op traject Zwolle - Heino