Veel schade bij ongeval met vrachtwagens op de A50 bij Heerde

Op de A50 bij Heerde zijn maandagmiddag twee vrachtwagens betrokken geraakt bij een kopstaart aanrijding. Het ongeval ontstond in de staart van de file die maandagmiddag was ontstaan nadat op de A28 tussen knooppunt Hattemerbroek en Zwolle Zuid iemand een lading grind verloren was en het wegdek vol met grind was komen te liggen. Door de opruimwerkzaamheden daar sloeg de file helemaal terug tot op de A50 bij Heerde. In de staart van de file werd een vrachtwagenchauffeur verrast door de ongebruikelijke file en botste achterop zijn voorligger. De vrachtwagen schampte de linkerachterzijde van de vrachtwagen ervoor, waarna de chauffeur het voertuig stil kon zetten in de geleiderail. Er zijn gelukkig geen andere voertuigen geraakt bij deze aanrijding en ook raakte er niemand gewond. Wel was er flinke schade en lag het wegdek bezaaid met brokstukken.

Het verkeer op de A50 vanaf Apeldoorn richting Zwolle werd ter hoogte van de afslag van Heerde de snelweg afgeleid. Het verkeer kon via de toerit de snelweg weer op om zo het ongeval te passeren. Even later werd de vluchtstrook vrijgemaakt zodat het verkeer daarover kon om het ongeval te passeren. Bergingsbedrijf Wolves kwam ter plaatse met de zware bergingsauto om de vrachtwagen die in de geleiderail in de middenberm stond te bergen. Bergingsbedrijf Stouwdam werd opgeroepen voor de vrachtwagen met schade aan de achterzijde. Deze laatste kon op eigen kracht verder rijden en is onder begeleiding van de bergers van Stouwdam naar Oldebroek overgebracht. De vrachtwagen die in de geleiderail geparkeerd stond zijn met de twee aanwezige zware bergingsauto's uit de geleiderail getrokken en later afgesleept door de bergingsauto van Wolves. Van der Kolk is ter plaatse gekomen om het wegdek te reinigen met een ZOAB-cleaner. Vanwege het ongeval ontstond er file op de A50 tussen Epe en Heerde. Ook werd de toerit voor het verkeer vanaf de Kamperweg richting Zwolle afgesloten.

Meer recent nieuws uit Heerde:

Auto in brand op parkeerplaats langs snelweg A50 Heerde
Automobiliste botst tegen boom en raakt gewond Kerkdijk Heerde