Nieuwsarchief

Fietsster gewond bij ongeval Zuiderzeestraatweg Wezep

Een fietsster is dinsdagmiddag rond tien over twaalf gewond geraakt bij een aanrijding op de kruising van de Zuiderzeestraatweg met de Wolthuisweg / Ruitersveldweg in Wezep. Op de oversteek bij de Boni supermarkt werd de vrouw op haar fiets aangereden door een automobilist die in de richting van de kruising met de Veluwelaan reed. De fietsster kwam ten val en raakte onder andere gewond aan haar hoofd. Aanvankelijk werd naast de twee ambulances ook een traumahelikopter gealarmeerd omdat de verwondingen dermate ernstig leken dat de meldkamer het nodig vond om een traumahelikopter te alarmeren. Bij aankomst van de ambulances bleek dat de vrouw (weer) aanspreekbaar was en hoefde de traumahelikopter gelukkig niet meer ter plaatse te komen. De vrouw is per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Om te achterhalen hoe het ongeval kon gebeuren werd de Verkeers Ongevallen Analyse dienst (VOA) van de politie ter plaatse gevraagd. De kruising van de Zuiderzeestraatweg met de Wolthuisweg / Ruitersveldweg was enige tijd afgesloten. Het verkeer moest omrijden via de Noordsingel of via de Kerkweg.


Locatie 2 reacties 1.684x


Reacties (2)

A. DokterDinsdag 13 oktober 2020 – 20:09
Ondanks dat grote bord waarop toch duidelijk het woord "STOP" staat, stopt er nagenoeg NIEMAND. Men denkt het wel gezien te hebben.

b artsWoensdag 14 oktober 2020 – 18:00
waarom een gevaarlijke oversteek maken
van een simpele weg


Al meer dan 90 bezoekers hebben een donatie gedaan! Kan ik ook op jouw steun rekenen?
Lees waarom donaties belangrijk voor mij zijn
Het nieuws via mijn Telegram kanaal: StefanVerkerkNieuws

Reageren

Naam:
Emailadres:
Jouw reactie:

Ingestuurde reacties worden voor publicatie op deze website gemodereerd. Reacties kunnen zonder opgaaf van reden worden geweigerd als deze als kwetsend kunnen worden ervaren, als het taalgebruik slecht is, indien de reacties reclame of privacygevoelige informatie bevatten of als de reacties niet aansluiten bij het onderwerp van het nieuwsartikel. Email adressen worden niet getoond bij de reacties.
Wat is het alarmnummer?
Anti-spam vraag
 
Verstuur reactie

Meer recent nieuws uit Wezep:

Achtervolging vanuit Wezep eindigt bij Oldebroek, verdachte aangehouden in Oosterwolde Gld
Steekpartij met vijf gewonden in Wezep, 34-jarige man uit Hattem aangehouden
Van knaloranje naar natuurlijk wit licht op de A50 en A28 bij knooppunt Hattemerbroek en Zwolle
Het weer in Wezep
Helder 7,3°C
ZO 4,7km/h
0,0mm
Weerstation Wezep
Steun mijn werk
Al meer dan 90 bezoekers hebben een donatie gedaan. Kan ik ook op jouw steun rekenen?

Lees meer en doneer

@Stefanuzz
Uurtje of 16.15u. Bijna klaar met je werkdag. En dan dit. Het was weer zo’n maandag. ???? @ Haren Gn https://t.co/PkTlJojH2y
Maandag 19 oktober 2020 - 22:40
@VNOGregio hebben jullie info over de middelbrand in Hattem?
Maandag 19 oktober 2020 - 14:49
Brandweer Hattem is opgeroepen voor een middelbrand bij een gebouw aan de Hessenweg in Hattem. Ook de hoogwerker is opgeroepen. Ik kan zelf die kant momenteel niet op. Mocht iemand meer weten, info is welkom!
Maandag 19 oktober 2020 - 14:21
[Brandweer 11:40.41] P 2 BON-11 Overig (Gas lekkage) (binnen) Prinses Irenelaan Wezep 066741
Maandag 19 oktober 2020 - 11:40
[Politie 07:58.16] Aanrijding Letsel Nieuweweg Hattem
Maandag 19 oktober 2020 - 07:58
[Traumahelikopter 11:46.52] A1 (mmt) (DIA) 13991 Rit 92393 Wapenveld Groteweg regio 06
Zondag 18 oktober 2020 - 11:47
@vandebeekgerrit Niet zelf, wel meegereden. Desondanks: waarom niet wat rustiger de kruising benaderen zodat veilig stoppen nog wel kan? Niet meer kunnen stoppen vanwege lading/remweg moet geen argument zijn.
Zaterdag 17 oktober 2020 - 00:17
[Politie 23:37.40] Aanrijding Letsel Nieuwe Zuidweg Kamperweg Heerde
Vrijdag 16 oktober 2020 - 23:38
@HansVanEijsden @ds_Zwolle Officieel weten wij dat pas vaak als de resultaten van het VOA onderzoek er zijn. Dat duurt vaak maanden helaas.
Vrijdag 16 oktober 2020 - 21:53
Al die ongevallen op de IJsselallee, hoe komt dat nou? Zou het een combinatie zijn van strak afgestelde verkeerslichten en nog net even door rood heen schieten? Ik zie de reacties al voor mij: zware combinatie, heuveltje af. Maar anticiperen op e.v.t. rood kan toch ook? #zwolle https://t.co/ALmSt5XwSq