Twee gewonden en aanhouding na steekpartij in Zwolle: politie zoekt getuigen

De politie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag een aanhouding verricht na een steekincident in een woning aan het Van Ittersumhof in de Zwolse wijk Assendorp. Omstreeks tien over half drie 's nachts kwam er een melding binnen van een steekpartij. Twee personen raakten gewond toen een onbekende man aanbelde bij een woning aan het Van Ittersumhof en er een woordenwisseling ontstond. Beide slachtoffers zijn per ambulance naar het ziekenhuis overgebracht.

De politie heeft tenminste een aanhouding verricht: volgens de politie werd een persoon aangetroffen op de Zuiderkerkstraat. Deze persoon is mogelijk op de vlucht geslagen voor de politie tijdens een achtervolging van een scooter waar twee personen opzaten. De passagier van de scooter kwam ten val tijdens de achtervolging en sloeg op de vlucht, maar kon dus even later aangehouden worden. Onder een geparkeerde auto aan de Assendorperstraat - op de vluchtroute van de scooter - werd een groot mes gevonden. De politie heeft dit mes voor onderzoek meegenomen.

Later in de nacht trof de politie op de Bisschop Willebrordlaan een motorscooter aan die onder verdachte omstandigheden werd teruggevonden. Onderzoek moet uitwijzen of deze man, de bestuurder van de (motor)scooter en de aangetroffen motorscooter betrokken zijn bij het steekincident. In afwachting van het onderzoek is de 19-jarige man voorlopig heengezonden.

De politie is op zoek naar getuigen van beide incidenten. Getuigen die in de nacht van vrijdag op zaterdag in de buurt van het Van Ittersumhof waren en in de periode van 02.15 tot 03.00u iets verdachts gezien of één of meerdere mannen hebben zien vluchten worden verzocht contact op te nemen met de politie via 0900-8844. Anoniem een tip doorgeven is mogelijk via Meld Misdaad Anoniem, 0800-7000. Ook mensen die in de omgeving van de Assendorperstraat, Zuiderkerkstraat of de Bisschop Willebrordlaan waren tussen 02.30 en 05.00u 's nachts worden verzocht contact op te nemen als ze iets verdachts hebben gezien.

Locatie Reageren 2.668x

Meer recent nieuws uit Zwolle:

Vrachtwagen raakt van de weg en komt vast te zitten in berm A28 bij Zwolle
Snelkraak op Amac store in centrum van Zwolle
Automobilist doodgeschoten op parkeerplaats bij supermarkt aan de Rijnlaan in Zwolle