Auto in sloot naast de Zuiderzeestraatweg

Op de Zuiderzeestraatweg is tussen Wezep en Oldebroek een auto in de sloot terecht gekomen. Het ongeval gebeurde vrijdagavond rond de klok van tien voor zeven. Een automobilist die vanuit de richting van Wezep kwam zou ter hoogte van de kruising met de Vollenhofsweg een andere automobilist hebben ingehaald. Op het moment dat de twee auto's naast elkaar reden, kwam er vanaf de Vollenhofsweg een auto die de Zuiderzeestraatweg op wilde rijden richting Wezep. De inhalende automobilist zou vervolgens de automobilist rechts van hem hebben geschampt, om vervolgens in de sloot links van de weg terecht te komen. De automobilist die ingehaald werd, kon zijn auto veilig in de berm tot stilstand krijgen.

De auto die in de sloot terecht is gekomen is door bergingsbedrijf Stouwdam uit het water getakeld. De andere automobilist kwam er beter van af: hij had enkel wat schaafplekken op zijn auto. De auto die vanaf de Vollenhofsweg kwam is niet geraakt. Er zijn verder geen gewonden gevallen. Tijdens het bergen van de voertuigen is de Zuiderzeestraatweg enkele minuten afgesloten geweest.

Locatie 1 reactie 3.761x

Reactie (1)

H v d ScheerZaterdag 12 januari 2013 – 11:53
Het verbaasd mij niet dat dit is gebeurd.
De laatste tijd zie ik vaker op diverse voorrangswegen dat er auto`s andere auto`s inhalen. Daar is op zich niets mis mee. Maar regelmatig zie ik ook dat er auto`s van uit een zijweg maar zo de weg oprijden. Blijkbaar kijken de bestuurders alleen maar naar links. En niet naar rechts, ook inhalende auto`s moeten ze voorrang verlenen. Zij rijden immers ook op een voorrangsweg. Dus mensen kijk goed naar links, maar kijk ook naar rechts!

Meer recent nieuws uit Wezep:

Kleine brand in vuilniswagen Ruitersveldweg Wezep
Felle brand zorgt voor grote schade aan woning Bremstraat Wezep