Nieuwsarchief

Gewonde bij ongeval op de Eperweg tussen 't Harde en Elburg

Op de N309 Eperweg tussen 't Harde en Elburg is zondagmiddag een automobilist gewond geraakt bij een ongeval. Omstreeks tien voor half drie stopte een automobiliste op de weg ter hoogte van de kruising met de Zwaluwenburg. De bestuurster wilde links afslaan maar moest wachten voor tegemoetkomend verkeer. De automobilist die daar achter reed zag de stilstaande automobiliste voor hem te laat en schampte de auto aan de linkerzijde. Vervolgens week de automobilist uit naar links, waar hij in botsing kwam met een tegemoetkomende auto. Beide voertuigen liepen bij deze aanrijding forse schade op. De automobilist die het ongeval veroorzaakte schoot rechtdoor, reed tussen twee bomen door waarvan hij er eentje schampte en kwam tot stilstand tegen een hekwerk bij een woning langs de Eperweg. De andere auto kwam in botsing met een lantaarnpaal. De auto die stilstond op het wegdek hield schade over aan de linkerachterzijde.

De bestuurder die de stilstaande auto over het hoofd zag is met spoed per ambulance naar het ziekenhuis overgebracht. De bestuurder van de rode personenauto is door ambulancepersoneel ter plaatse nagekeken, maar hij hoefde niet mee naar het ziekenhuis. De andere betrokken personen bleven allemaal ongedeerd.

Door het ongeval ontstond er flinke vertraging in beide richtingen. Het verkeer kon geen gebruik meer maken van de rijbaan en moest over het fietspad om en om langs het ongeval worden geleid. Ook fietsers en voetgangers ondervonden hierdoor enige vertraging. Bergingsbedrijf Stouwdam heeft twee van de drie voertuigen geborgen. Medewerkers van provincie Gelderland zijn ter plaatse gekomen voor de schade aan de lantaarnpaal en het wegdek. Omstreeks vier uur was de weg weer vrij voor het verkeer.
Locatie 3 reacties 1.342x


Reacties (3)

DinyZondag 29 juli 2018 – 19:05
Ik vind het heel heftig op de zondag middag.
Ik heb wel met de gewonde man van doen.
Dat je auto rit zo moet eindigen is heel erg.
En dat je als bestuurder niet ziet dat een auto stil staat......dan hoor je niet op de weg.
Beterschap voor deze man in het ziekenhuis

HarrieMaandag 30 juli 2018 – 09:33
Als je voorgesorteerd staat op een rijstrook, en je als bestuurder niet ziet dat iemand mogelijk achter op je gaat knallen... dan hoor je ook niet op de weg Diny.

DinyVrijdag 22 maart 2019 – 15:17
Nee dat is helemaal waar


Het nieuws als eerste op je telefoon gepusht? Volg mij via mijn Telegram kanaal: StefanVerkerkNieuws

Reageren

Naam:
Emailadres:
Jouw reactie:

Ingestuurde reacties worden voor publicatie op deze website gemodereerd. Reacties kunnen zonder opgaaf van reden worden geweigerd als deze als kwetsend kunnen worden ervaren, als het taalgebruik slecht is, indien de reacties reclame of privacygevoelige informatie bevatten of als de reacties niet aansluiten bij het onderwerp van het nieuwsartikel. Email adressen worden niet getoond bij de reacties.
Wat is het alarmnummer?
Anti-spam vraag
 
Verstuur reactie

Meer recent nieuws van op 't Harde:

5 gewonden bij frontale aanrijding op de N309 Eperweg bij 't Harde
Auto botst op achterkant van trailer vrachtwagen A28 't Harde
Brand in schuur Marmerstraat 't Harde snel geblust door brandweer
Het weer in Wezep
Bewolkt 6,9°C
NNW 0,0km/h
0,0mm
Weerstation Wezep
@Stefanuzz
@MartijnFSnl Mwah HDR filtertje met iets te veel contrast ????
Donderdag 19 september 2019 - 10:32
Kijk, iemand die het wél begrijpt. De rechterrijstrook is niet enkel en alleen voor vrachtwagens. ???? https://t.co/G01oAJwOZs
Woensdag 18 september 2019 - 22:41
@arjenlubach Hoe is je Duits? ???? Of word je nagesynchroniseerd?
Woensdag 18 september 2019 - 19:23
Meerdere sirenes over de A28 langs Wezep, zo te horen in de richting van Amersfoort. Klonk als een treintje AT.
Woensdag 18 september 2019 - 19:22
@MartijnFSnl @jaydouble @gerwinboswijk Of je zult maar onwel worden, tegen een boom botsen en zwaargewond raken. Ook zoiets was te voorkomen geweest. https://t.co/OnpwnxCVhW
Woensdag 18 september 2019 - 10:51
@jaydouble @gerwinboswijk De bomen hoeven niet weg wat mij betreft. Maar een geleiderail om auto’s op te vangen in plaats van tegen bomen te laten botsen is het minste wat er moet gebeuren. Gerwin, neem eens kennis van dit ongeval uit 2015. Zoiets was te voorkomen. https://t.co/LxP2mVGC9n
Woensdag 18 september 2019 - 10:44
@jaydouble @gerwinboswijk Een pijnlijke tweet van Gerwin. Triest voor nabestaanden om zoiets te moeten lezen. Tuurlijk is een weg per definitie veilig als er niks gebeurt. Maar als je door toedoen van een fout van een ander in de berm belandt bots je direct tegen hele dikke bomen. (cc @MartijnFSnl)
Woensdag 18 september 2019 - 10:42
@mvbergen Wat raar, je was toch gewoon op verjaardagsvisite? ????
Woensdag 18 september 2019 - 10:25